Köpvillkor
Här hittar du svar på de flesta frågor gällande köpvillkor, frakt och leveranser, betalningssätt och returer. I annat fall är du välkommen att höra av dig.
Priser
Priserna är i svenska kronor (SEK) och momsen (25 %) är inräknad i priset. Gravyr ingår i priset på alla våra förlovnings- och vigselringar. Vi reserverar oss för plötsliga höjningar av världsmarknadspriser på guld och diamanter. Vi reserverar oss även vid eventuella tryckfel.
Personuppgifter
Kunders personuppgifter som lämnas vid köp via webbsidan behandlas konfidentiellt och används bara för att kunna skicka order till rätt adress. Inga uppgifter lämnas ut till tredje part utan kunds samtycke (allt enligt PUL personuppgiftslagen).
Leveransinformation
Vi använder posten vid frakt och alla försändelser är därigenom försäkrade mot skada. Upptäcker du skadan när du hämtar paketet anmäler du det direkt till posten. I annat fall anmäler du det till oss.
Leveranstid
Leveranstiden varierar mellan 1 dag till 4 veckor beroende på produkt. På varje produkt ska det stå ungefärlig leveranstid men du kan alltid maila till info@dahlströmsguld.se eller ringa 0150-10971 för mer exakt leveranstid för din produkt, innan du beställer.
Produktinformation
Dahlströms Guld reserverar sig för eventuella text- och bildfel på denna webbsida. Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på vilken sorts bildskärm och upplösning du har.
Personuppgifter
Kunders personuppgifter som lämnas vid köp via webbsidan behandlas konfidentiellt och används bara för att kunna skicka order till rätt adress. Inga uppgifter lämnas ut till tredje part utan kunds samtycke. (Allt enligt PUL personuppgiftslagen.)
Fraktavgift
Fraktfritt på beställning över 1 000 kronor. Under 1 000 kronor är frakten 49 kr.
Vi använder Postnord vid frakt och alla försändelser är därigenom försäkrade mot skada. Upptäcker du skadan när du hämtar paketet anmäler du det direkt till Postnord. I annat fall anmäler du det till oss.
Returinformation
Retur- och Bytesrätt
Ni har full ångerrätt i 14 dagar från att Vi har skickat varorna (gäller ej smycken i vårt förlovnings- och vigselsortiment), förutsatt att Ni inte använt varorna och att de returneras i originalskick och originalförpackning. Vid retur står Ni för transportrisken och frakten. Återbetalning korrigeras när vi får returen av Er.
Du kan byta en vara genom att lägga en ny beställning på den vara du önskar istället. När vi tar emot varan du returnerar krediterar vi din gamla faktura och du betalar således enbart den nya varan. Om du redan har betalat den första fakturan kommer du att få en återbetalning genom Klarna.
Vi kan tyvärr ej erbjuda bytesrätt eller ångerrätt på Schalins smycken eller smycken med gravyr eftersom de tillverkas efter beställning. Är storleken fel sänder Du ringen till oss i rekommenderat brev och på vår verkstad ändrar vi ringen till Dig gratis. Detta gäller från och med när du betalat ringen och en månad framåt.
Portot står Du för.
Reklamation
Reklamation av felaktig eller skadad vara skall ske så fort som möjligt och varan skall återsändas i rekommenderat brev (ej postförskott). Dahlströms Guld står för alla kostnader i samband med reklamationen. Ta kontakt med oss om du skall skicka en reklamation, så skickar vi en kostnadsfri retursedel till Er via e-mail.
Transportskada
Vi använder posten vid frakt och alla försändelser är därigenom försäkrade mot skada. Upptäcker Du skadan när Du hämtar paketet anmäler Du det direkt till posten. I annat fall anmäler Du det till oss.
Ej uthämtade paket
Om du inte har möjlighet att hämta ut ditt paket tvingas vi debitera dig för vårt arbete, porto samt hantering. För närvarande debiterar vi 350 kr för ej uthämtade paket. Tänk på att om du vill returnera ditt paket måste du alltså först hämta ut det.